Dr Ackermann

Metoda została stworzona przez chirurga-ortopedę Wilhelma P. Ackermanna i oparta na 50-letnim doświadczeniu w pracy nad manualnym leczeniem kręgosłupa. Polega na dokładnym badaniu przestrzennego ustawienia układu kostnego oraz skutecznym postępowaniu chiropraktycznym.

Przyczyną wielu dolegliwości bólowych w obrębie układu ruchowego są odwracalne zaburzenia mechaniki, które można leczyć bez konieczności operacji. Nieprawidłowości, w położeniu - ułożeniu względem siebie, poszczególnych części ciała mogą prowadzić do stanów patologicznych o charakterze odruchowym lub miejscowym ( przeciążenia mechaniczne ). Silny i długotrwały ból miejscowy może przyczynić się do zmian strukturalnych, a także do przemieszczeń w szkielecie.

W metodzie Ackermanna można zauważyć szybkie efekty - już kilka zabiegów pozwala całkowicie usunąć lub wyraźnie złagodzić dolegliwości.
Precyzyjne ukierunkowanie ruchów terapeuty sprawia, że podczas zabiegu zostaje odblokowany wyłącznie ten krąg, który powodował u Pacjenta ból i dyskomfort.

Metoda jest skuteczną formą terapii przy schorzeniach:
-bólów kręgosłupa - C, TH, L ( odcinka szyjnego, piersiowego, lędźwiowego ),
-rwy kulszowej - udowej i barkowej,
-dyskopatiach - przepukliny, wypukliny krążka międzykręgowego,
-zespołowych bólach przeciążeniowych,
-bólach pourazowe,
-bólach głowy,
-zawrotach głowy,
-bólach karku i sztywności karku,
-bólach w okolicach żeber i łopatek,
-bólach okolicy miednicy oraz pachwin,
-bólach stawów kończyn,
-bólach stawu SKB ( stawu krzyżowo-biodrowego ).